While legal education has not changed much, the world of business and finance has changed in innumerable ways. [...] For instance, I recall that my derivatives class focused on plain vanilla options and futures and the methods for valuing them, but not exotic instruments such as credit derivatives, collateralized debt obligations, and their trading strategies. In addition, discussions of risk management focus on the enterprise, and not on broader themes covering systemic risk and economic policy.
There was not a focus on the connection between business, government, regulation, and economic policy. In terms of a business curriculum, law students must have and educational platform that teaches beyond the scope of traditional legal education [...]" (Rhee, 2009).
Embora a educação jurídica não tenha mudado muito, o mundo dos negócios e das finanças mudou de inúmeras maneiras. [...] Por exemplo, lembro que minha classe de derivativos concentrou-se em opções e futuros simples e métodos de avaliação, mas não em instrumentos exóticos, como derivativos de crédito, obrigações de dívida colateralizada e suas estratégias de negociação. Além disso, as discussões sobre gerenciamento de riscos concentram-se no empreendimento, e não em temas mais amplos que cobrem risco sistêmico e política econômica. Não houve um foco na conexão entre negócios, governo, regulação e política econômica. Em termos de um currículo de negócios, os estudantes de direito devem ter uma plataforma educacional que ensine além do escopo da educação jurídica tradicional [...] "(Rhee, 2009).
Keywords:
connectivity in inspiration,
failure of education,
trading strategies,
debugging designs
Português:
educação jurídica
Rhee, Robert J. "The Madoff Scandal, Market Regulatory Failure, and the Business Education of Lawyers." (2009).
--
GregorioIvanoff - 01 Aug 2017
to top