[p. 117] Thus, a severe disconnect is apparent; students are expected to be able to apply their mathematical knowledge in a variety of settings as a result of taking such classes. Textbooks designed to support these classes, however, do not typically provide adequate materials to support such learning objectives. Instead, they require mostly lower-level thinking involving the use and development of particular mathematical skills (Green; Emerson, 2010).
[p. 117] Assim, uma desconexão grave é aparente; os alunos devem ser capazes de aplicar seus conhecimentos matemáticos em uma variedade de configurações, como resultado de assistir essas aulas. Livros didáticos destinados a apoiar essas aulas, no entanto, não costumam fornecer materiais adequados para suportar tais objetivos de aprendizagem. Em vez disso, eles exigem principalmente o pensamento de nível mais baixo que envolve o uso e desenvolvimento de habilidades matemáticas determinadas (Green; Emerson, 2010).
Keywords:
modeling-based view,
social-based view,
programming,
modeling
Green, Kris H., and Allen Emerson. "Mathematical reasoning in service courses: Why students need mathematical modeling problems." The Mathematics Enthusiast 7.1 (2010): 113-140. Available from <
http://scholarworks.umt.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1178&context=tme >. access on 27 May 2016.
http://www.google.com.br/search?hl=pt-BR&q=orientation+social+human+mathematical+modeling+problems&btnG=Pesquisar
Number of topics:
9
Number of topics:
0
Number of topics:
5
Number of topics:
1
http://pipl.com/directory/tags/Modeling
--
GregorioIvanoff - 11 Jun 2016
to top