[...] vocational contexts of learning [...] relationship with mobility: “[...] patterns of employment and its relations to social mobility. Pupils are segregated worldwide through the school system into future vocational trajectories, sometimes at a very early age, as national systems direct young people, often as young as 14 or earlier, into vocational or academic schools or tracks. In this process, mathematics is not a mere bystander acting as a service subject but a tool for social division” (Gates, 2006).
[...] contextos profissionais de aprendizagem [...] relação com a mobilidade: "[...] padrões de emprego e suas relações com a mobilidade social. Os alunos são segregados em todo o mundo através do sistema escolar em futuras trajetórias profissionais, às vezes em uma idade muito precoce, como os sistemas nacionais direcionam os jovens, muitas vezes tão jovens quanto 14 ou mais cedo, nas escolas ou faixas profissionais ou escolares. Neste processo, a matemática não é um mero espectador agindo como um serviço de tópico [ou assunto], mas uma ferramenta para a divisão social" (Gates, 2006).
Keywords:
governance in context,
social justice
Gates, P. E. T. E. R. "The place of equity and social justice in the history of PME." Handbook of research on the psychology of mathematics education: Past, present and future (2006): 367-402.
http://www.google.com.br/search?hl=pt-BR&q=orientation+social+human+%22social+division%22&btnG=Pesquisar
Number of topics:
5
Number of topics:
0
Number of topics:
1
Number of topics:
0
http://pipl.com/directory/tags/Social%20Division
--
GregorioIvanoff - 18 May 2016
to top